Tuesday, August 3, 2010

[C]rop [C]ircle .

Crops Cirles - Lingkaran Tanaman.

Crops Circles juga boleh dikenali sebagai Lingakaran Tanaman. Ia dipercayai bahawa makhluk asing yang bertanggungjawab atas kejadian yang ajaib ini. Ia adalah mustahil jika seseorang manusia boleh melakukan perkara ini selama satu malam sahaja. Ada orang yang kata bahawa perkara ini akan berlaku cuma hanya pada ladang tanaman yang luas kerana potongannya sendiri sungguh besar sekali. Mereka juga kata bahawa potongan bergambar ini tidak ada di ladang-ladang yang tersebut. Sebenarnya, potongan-potongan ini telah wujud sebelum zaman kamera tetapi cuma manusia sahaja tidak dapat mengenal pasti bahawa ini dilakukan oleh manusia ataupun makhluk asing.


Potongan Gambar yang menyerupai makhluk asing.



Disebalik potongan-potongan yang bergambar ini, ada juga cerita-cerita menarik. Salah satu cerita yang menarik adalah tentang seseornag petani. Ia dipercayai bahawa petani yang tamak ini tidak mahu bayar apa yang patut dia bayar. Bukan itu sahaja, petani ini juga pemalas orangnya. Pernah sekali dia kata bahawa dia lebih rela syaitan yang melakukan kerjanya daripada dia penat menghabiskan kerjanya. Pada keesokan harinya, dia mendapati bahawa semua tanaman yang sudah pun subuh. Bukan itu sahaja, ada gambar yang dipotong di tanaman ini. Ini adalah cerita yang paling menarik perhatian saya. Tetapi soalannya, bolehkah kita percaya dengan cerita-cerita yang dipamerkan di lelaman web.
Seorang ahli kriptologi berkata bahawa potongan ini ada kaitan dengan sejarah-sejarah lama . Selalunya , potongan ini adalah bulatan-bulatan yang besar dan kecil yang dicantum. Ada juga kata bahawa potongan-potongan ini ada kaitan dengan sejarah mesir tetapi tiada satu yang boleh membuktikan yang potongan-potongan ini ada kaitan dengan sejarah mesir. Bukan ini sahaja , potongan-potongan ini semakin banyak di merata-rata tempat seperti 'Europe, UK, Africa, Canada, Australia, Central and Southern America, Russia and Japan' . Dalam kesimpulannya, 'Crop Circle' ini memang mucul tetapi tiada siapa yang tahu siapa yang sebenarnya yang buat 'Crop Circle' itu . Kalau manusia, bolehkah manusia menghabiskan 'Crop Circle' yang besar dan luas itu pada satu malam sahaja ? Tidak mungkin. Jika makhluk asing, yang ini, saya tidak dapat menjelaskan dengan jelas kerana penyelidikan saya tidak begitu tepat. Dengan maklumat yang saya dapat ini, saya dapat menjawab soalan-soalan yang saya ada diminda saya.
Suzanne Taylor berkata bahawa jika 'Crop Circle' ini bukan dibuat atau dilakukan oleh manusia, mesti ada 'orang' yang membuat dan melakukannya. Tetapi ada satu benda yang pasti, tidak kisahlah siapa dia tetpi yang pasti, 'dia' sedang memerhatikan kita. Jika potongan-potongan ini bermaksud 'hello', pasti 'mereka' sedang menunggu balasan daripada kita. Daripada kita ada perang dengan 'mereka'. Dan jika 'mereka' boleh melakukan potongan-potongan itu dalam jangka waktu yang singkat, teknologi 'mereka' sungguh canggih dari kami punya. Jadi kami tidak boleh kacau-kacau potongan-potongan yang mereka sudah buat atau lakukan.
Lelaman web :

No comments:

Post a Comment